петък, 29 юли 2011 г.

16. Адриатическо крайбрежие, Черна Гора

Черна гора е много по-различна от Албания като атмосфера. Има много красиво море и планини. Определено е място, което си струва да се посети. Като площ не е голяма, но придвижването не става много бързо, тъй като всички пътища са планински.
Населението на Черна гора е малко и съсредоточено главно в южната част на страната, където, близо до морето, се намира столицата - Подгорица.
Поехме на пътешествие по крайбрежието. Повечето градчета имат страра част и крепостни стени.
Най-напред спряхме в Улцин. По-претъпкан плаж не съм виждала. Тъй като всичко е в чадъри и хора, и не мисля, че има начин да се събира такса чадър по чадър, както е при нас, просто са сложили платен вход за целия плаж.

Водата е много чиста и красива.

Старият град е изцяло построен от каменни къщи.

Гледка южно от града.

Тъй като вече бяхме ходили в Котор по-рано тази година, а Улчин не ни хареса особено, решихме да не оставаме за дълго и да се придвижим на северозапад по крайбрежието. Набелязахме си на картата един плаж и поехме към него. По пътя минахме през тази горичка от стари маслинови дървета.

Попаднахме на много приятен плаж, който странно го "заключват" в 18:00 вечерта. Е, нищо, ние бяхме само за по едно къпане.

Следващата ни спирка се оказа старият град на Бар. Той е много малък като площ, но има много запазен замък, с гледки към морето и планините, и си заслужава да бъде посетен.

Уличка в стария град.

Това дърво си расте на крепостната стена.

Крепостта.

На следващия ден продължихме към Котор. Попътно спряхме да разгледаме остров свети Стефан. Оказа се, обаче, че целият остров е хотел, и те пускат да го посетиш само ако си негов гост. Не знам какви са цените, но предполагам са изключително високи - само шезлонг и чадър на плажа пред острова струва 30-40 евро.

Около острова, на брега, има добре поддържани градинки.

Водата е страхотна.

Същия ден пристигнахме в Котор. За наш късмет къщата за гости, в която бяхме отседнали през април тази година, тъкмо се беше освободила и се настанихме в нея. Хората ни помнеха добре и много ни се зарадваха. Направиха ни отстъпка от цената. Всички от пролетното посещение на Черна гора имат много поздрави от Сенка и нейния син :).
Изпратиха ни на един според тях "див" плаж, който се оказа пълен с народ :) но близо до него има много живописни скали. Залеза от скалите.

На следващия ден се разходихме из стария Котор и се качихме на крепостта. Жегата е огромна, така че ако ходите си предвидете излизанията да стават рано сутрин и късно вечер.

Которският залив.

Старият град.

Крепостта.

Котор е наистина едно от най-хубавите места, на които съм била.

Пристанището.

Стари къщи.

След двудневна "почивка" в Котор, продължихме към последната част от пътешествието - Биоградско езеро и Тара.