събота, 23 юли 2011 г.

5. Метеора, Гърция

След като прекарахме няколко дни на Егейско море, отпътувахме за Метеора. Пристигнахме в късния следобед.

Гледката е внушителна.

Има най-разнообразни скали.

Не отседнахме в тази къща :). Цените бяха твърде високи. Отседнахме в един къмпинг, който също се намира в подножието на скалите.

Едното градче в подножието на скалите.

На следващия ден сутринта тръгнахме да обикаляме. Предишния ден, като гледах скалите и кацналите по върховете им манастири отдалече и от юг, си представях стръмни кози пътечки, с тук там издълбани стъпала, и много трудни за изкачване. Мястото е доста по-комерсиално от представите ми - до всеки от седемте манастира води асфалтов път. Можете да засечете и автобуси с туристи.

Тези въжета изкачват асансьор.

Гледка от манастира към долината и планините след нея.

В манастирите е забранено жените да влизат с панталон (!), бил той и дълъг - трябва да са с дълга пола. Затова във всяко преддверие, на всеки манастир, има нещо подобно на огромни престилки, които жените си завързват на кръста над дрехите. Мъжете не могат да влязат с къс панталон - трябва да е дълъг.

Снимането вътре е забранено. Манастирите са с доста разчупена архитектура и много интересни. Но за съжаление, както всяко туристическо място, не носят дух на тайнственост, а на... не знам как да го нарека... място за продаване на неща.

В някои манастири имаше и музеи, с останки и с картини, изобразяващи сцени от освобождението на Гърция от турците.

Това е женския манастир. Той ми хареса най-много от четирите, които посетихме. Някак си беше най-добре поддържан и уютен.

Това е една от градинките му.

Ето го отдалече.

Видяхме алпинисти да се изкачват по тези скали.

Асансьор, който свързва два от манастирите.

Това е един от най-големите манастири, в него имаше и най-много хора.

Снимките не могат да обхванат добре величието на скалите и красотата на манастирите. Препоръчвам ви да посетите това място.