понеделник, 25 юли 2011 г.

7. Охрид, Македония

От Гърция се насочихме към Македония. Единственото място, което мислихме да посетим, беше Охрид.
Попътно се отбихме до Преспанското езеро. На него има няколко заведения и плажуващи хора. След ценовия шок на Гърция се почувствахме по-добре - цените в Македония са горе-долу като тези в България. Освен това много лесно се разговаря с местните хора :)

 

След като обядвахме на Преспанското езеро, продължихме към Охрид. Въпреки, че бях била там и преди, не си спомнях почти нищо. За мен това място е от особен интерес, тъй като като бях малка и родителите ми ме водеха на планина с едните ми баба и дядо, често пеехме песента "Биляна платно белеше, на Охридското езеро" и аз много я харесвах.
Още шом влязохме в града, разни хора започнаха да ни питат дали си търсим квартира. Един човек дори ни показа доста приятно обзаведен апартамент близо до стария град. Но тъй като аз лично предпочитах да спя в стара къща, в стария град, решихме да потърсим квартира там.
Старият град е много приятно място. Напомня на стария Пловдив и на Созопол. Пешеходен е. Има голяма главна улица с магазинчета, стари къщи, езеро, планини, крепост, множество древни църкви. Какво повече може да иска човек от един град?
Навсякъде в стария град - хотелчета, стаи за гости, заведения - има Wi Fi.

 

Много хора предлагат разходка с лодка по езерото. Ние не се възползвахме този път.

 

Езерото е доста голямо. Надолу по брега има построени хотели. Нещо, което ми се стори много смешно беше, че единия от хотелите се казваше Хотел "Бетон" :))))

 

Гледка към стария град.

 

Водата в езерото изглежда много чиста. Има и много риба.

 

Имахме късмета да нацелим фолклорен фестивал, който се провеждаше на сцена в стария град.

 

След над седмица извън България, ми беше много приятно да послушам и погледам български фолклор.

 

Останалите държави също бяха много интересни.

 

 

За наш късмет си намерихме чудесна квартира в стария град за по 10 евро на вечер. Това е гледката от терасата ни. Толкова много ни хареса, че останахме повече от предвиденото.

 

За съжаление, някъде по това време на пътуването, обективът ни пострада, тъй като изпуснах фотоапарата. Автоматичният фокус се развали, и се наложи до края на пътуването да го караме на ръчен. Дано снимките не са станали твърде зле...
Тази църква е реставрирана, и се е получила много добре. Намира се близо до Самуилова крепост, над стария Охрид.

 

 

 

Друга църква в стария Охрид. Има много, не съм виждала друго място с толкова много стари църкви.

 

 

На македонците не им пречи да продават какво ли не в дворовете на храмовете.

 

 

 

Много хора се придвижват с мотори в стария Охрид, тъй като улиците са много тесни и кола не може да стигне до повечето места в градчето.

 

Друго интересно нещо, от което няма снимка, е едно магазинче за ръчно направена хартия. Човекът ни показа как я прави. С нож се настъргва на много ситни частици сърцевината на дърво. После се накисва във вода, без да се добавя нищо друго. Престоява така забравих колко време. Когато е готово, загребва се с едно сито и се поставя върху плат да съхне за около два дни. Когато изсъхне - хартията е готова за употреба.

 

Плажуващи на езерото. Плажовете са малки и каменисти.

 

 

 

Уличка в стария град.

 

Тези две снимки са от Струга, рано сутринта, на път за Алабания, все още нямаше никого по улиците. Хронологически се падат накрая на македонското ни пътешествие. Въпреки това следващите три поста са още в Македония - разделила съм ги според местата, които посетихме.

 

 

1 коментар:

  1. Още една любима песен:
    Що ми е мило, мило хем драго,
    во Струга града ,мамо, дюкян да имам.
    На кепенците,мамо,да седам
    Стружките моми,мамо,моми да гледам !

    ОтговорИзтриване