четвъртък, 21 юли 2011 г.

3. Олимп, Гърция

От езерото Керкини пристигнахме в Литохоро - доста приятно планинаско градче. Вече беше късно след обяд. Отидохме в инфо центъра и там ни казаха, че за да се качим до хижата под върховете не Олимп отнема 3 часа, и че самата хижа затваря за нови хора в 21:00 (каквото и да значи това). Преценихме, че нямаме време да се качим, и затова си намерихме къща за гости за по 15 евро на човек долу в града.
Гърците си поддържат дворовете много красиви, целите са в цветя и големи дървета, които да пазят сянка между другото, люркат много вода за поливане, та всичко е много зелено). Прекарахме вечерта в едно такова дворче в разговори и песни на китара.

Това е центъра на Литохоро:

С гледка към планината:

На другата сутрин се качихме в Олимп. От Литохоро се качихме още нагоре с колата и я оставихме на един специален паркинг, от където вече се тръгва пеша.

Много красива планина.

Отне ни малко над три часа да стигнем до хижата. Много приятно и чисто място, има душове, за топла вода гаранция няма. Нямат чаршафи. Имат одеала. Незнайно защо не сме я снимали :). Там изядохме по един боб, който струваше 4 евро (ако не можете да смятате, това прави 8 лева) и продължихме към върховете - Скала и Митака ;). Казаха ни, че до Митикaс е три часа, и на слизане три - 6 часа преход. Планината наистина е доста стръмна, така че ви препоръчвам ако ходите да си планирате нещата така, че да се качите до хижата, да нощувате там и на следващия ден да качите върховете сутринта.

На едно от местата за почивка.

Камъни, камъни, камъни.

Много е стръмно.

Времето беше чудесно, леко облачно, колкото да скрие слънцето да не ни пече прекалено силно.

Ето го Митко, ще изкачва Митака ;)

Страхотно място, страхотна гледка. В далечината долу се виждаше и морето.

Стигнах до връх Скала. От там имаше невероятна гледка. Точно тогава обаче, буквално за секунди... дойде мъглата. Вятърът я довя на големи талази, и докато другите ме настигнат на върха, вече цялата гледка се беше скрила. Съжалявам, че те не можаха да я видят, нито аз успях да я снимам, тъй като фотоапаратът не беше у мен тогава, а у Ники, който ме е снимал в гръб през това време.
След още няколко минути вятърът я прехвърли над скалния ръб от нашата страна, и ние се озовахме обгърнати в мъгла. Вече нищо не се виждаше наоколо. А през това време Митикас, най-високия връх на Олимп, беше само на 40 минути. Въпреки това решихме да не рискуваме по хлъзгавите камъни, и да го оставим за друг път.
Обичам да имам повод да се върна на местата, които са ми харесали :)

Тръгнахме обратно. Почти веднага слязохме под мъглата, но върховете зад нас си останаха обвити от нея.
Ето тук: вечно нетопящ се сняг (предполагам :)).

Видяхме диви кози. Никак не изгеждаха притеснени от преминаващите хора. Това в България не може да се случи - за съжаление заради бракониерите животните са много наплашени.

Надолу е доста по-лесно :)

Онова синьото над сушата е морето :)

Същата вечер останахме в хижата (снимки липсват), а на следващия ден сутринта слязохме обратно в Литохоро, за да продължим пътешествието си към гръцките плажове.
Тези катъри зареждат хижата с продукти - точно както е и в нашите планини.

Попътно спряхме на този манастир. Той е бил разрушен от немски снаряди по време на втората световна война.

А, ето я и новата ни кола.

В предишната публикация можете да прочетете за посещението ни на езерото Керкини, Гърция.
В следващата публикация ще разкажа за времето, което прекарахме по гръцките плажове и старинни селца около Катерини.